Τετάρτη, Αυγούστου 28, 2013

Πρόχειρο. Για μία ακόμη φορά...

Αν η Ελλάδα έπρεπε να ασχολείται σοβαρά με ένα πράγμα, αυτό θα ήταν η παιδεία. Αυτό θα περίμενε τουλάχιστον κάποιος από μία χώρα με τέτοια ιστορία. Και όμως... Ο νεοέλληνας δεν έχει καμία σχέση με την ιστορία του. Οι κυβερνήσεις του είναι ανίκανες να πλησιάσουν ένα έστω σοβαρό επίπεδο.

Ακούμε από την περασμένη βδομάδα ότι θα γίνει επιτέλους, μετά από την διαβούλευση του καλοκαιριού (μην φοβάστε, δεν χάσανε τα μπάνια τους), η κατάθεση του Νομοσχεδίου στην Βουλή. Περιμένουμε μέρα με την μέρα, ενώ διαρρέουν φήμες ότι μπήκε το τάδε μάθημα, βγήκε το τάδε μάθημα, δεν χρειάζεται το άλλο μάθημα...

Κορυφαίο γεγονός, η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν το όλο θέμα.

Για παράδειγμα, η πληροφορική την περασμένη βδομάδα δεν υπήρχε στο νομοσχέδιο. Ξαφνικά λένε ότι θα μπει στην Β' Λυκείου. Μετά λένε ότι θα μπει σε όλες τις τάξεις, και θα είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα... ενώ καταλήγουν με "επικοινωνίες" από τον υφυπουργό παιδείας ότι θα είναι μεν 1 έως 2 ώρες την εβδομάδα, αλλά δεν θα εξετάζεται πανελλαδικά.... ΠΟΙΟ; Το μάθημα της πληροφορικής!

Είμαστε σοβαροί; Βάζουμε και βγάζουμε μαθήματα χωρίς καμία μελέτη; Τι σοβαρότητα μπορεί να έχει η πρόχειρη προσθήκη του σημαντικότερου για πολλούς μαθήματος ενός σύγχρονου συστήματος παιδείας;

Το αστείο είναι ότι πολλοί νομίζουν πως πληροφορική είναι να ξέρεις να χρησιμοποιείς το Word για να γράψεις ένα έγγραφο ή να "μπαίνεις" στο Ίντερνετ, που είναι το facebook και το twitter, άντε και κάνα blog! Που είναι η σοβαρότητα; Ποιοί θα κάνουν τα μαθήματα; Με τι γνώσεις και τι θα μεταλαμπαδεύσουν στα παιδιά; Πως λέτε "μπήκε" και περιμένετε να δούμε τις λεπτομέρειες μετά;

Υπάρχει ίσως μια ανακούφιση στους καθηγητές της πληροφορικής, αλλά για μένα θα είναι υποκριτική και συντεχνιακή αν δεν συνοδεύεται από σοβαρή κριτική προς τις πρακτικές αυτές του υπουργείου παιδείας.

Οψόμεθα...

8 σχόλια:

ΗΛΙΑΣ Τ. (ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ) είπε...

Κατά την ταπεινή μου άποψη η παιδεία στην Ελλάδα χρειάζεται :

1) Αφαίρεση οποιαδήποτε θρησκευτικής παρέμβασης στην παιδεία , αυτή η ονομασία υπουργείου δια βίου μάθησης και θρησκευμάτων σε μία χώρα που έχει δώσει τα πάντα σε αυτόν τον πλανήτη με βασικότερο την ελεύθερη σκέψη (φιλοσοφία ) η ονομασία είναι τουλάχιστον γελοία με τη λέξη θρησκευμάτων .

2) Επιτέλους να μάθουν Αρχαία Ελληνικά στα παιδιά μας γιατί στην πραγματικότητα ποτέ δεν το έχουν επιχειρήσει , πάντα προσπαθούσαν με ένα τρόπο λες και το έκαναν επίτηδες για να ακούνε τα παιδιά αρχαία Ελληνικά και να τα πιάνει αναγούλα , βαριά συντακτικά και άπειρους κανόνες , γιατί δεν διδάσκονται όπως διδάσκονται σε αρκετές χώρες ;;; δηλαδή με τον απλό τρόπο δώσε μου ένα ποτήρι νερό , άνοιξε την πόρτα , να Λόλα ένα μήλο ;;;;;; ΤΙ φοβούνται μην αρχίζουν να διαβάζουν αρχαία κείμενα και ξεστραβωθούν επιτέλους οι έλληνες και ξεκολλήσουν από τα Ιουδαϊκά κείμενα ;;; μάλλον αυτό .

3) Το βασικότερο γιατί δεν μαθαίνουν φιλοσοφία στα παιδιά μας , όχι πάλι αυτό το βαρύ με ατέλειωτα κείμενα ελλήνων φιλοσόφων , αλλά πιο κατανοητά και το βασικότερο όλων είναι επιτέλους να τα μάθουν να σκέφτονται μόνα τους χωρίς στερεότυπα δηλαδή να φιλοσοφούν , όχι δηλαδή τι έλεγαν οι αρχαίοι φιλόσοφοί αλλά να τους μάθουν να φιλοσοφούν μόνα τους ή τελικά είναι πολύ επικίνδυνο για τα δογματικά συστήματα να έχουν ανθρώπους που μπορούν και σκέφτονται μόνοι τους ;;;;

Αλλά τι λέω τώρα , εδώ και 2000 χρόνια μας έχουν μάθει ότι δεν είμαστε Έλληνες αλλά Ιουδαίοι , μόνο με την πραγματική του ταυτότητα μπορεί να ορθοποδήσει ο Έλληνας , παν μη Έλλην βάρβαρος , και για να μην παρεξηγηθώ το εννοώ με την πολιτισμική διαφορά και όχι την φυλετική .

Την καλημέρα μου

Φιλοσοφω
http://filosofv.blogspot.com/

ΗΛΙΑΣ Τ. (ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ) είπε...

Vassilis Perantzakis είπε...

Ηλία, η αλγοριθμική είναι επιστήμη που αναπτύχθηκε από τους αρχαίους Έλληνες για την επίλυση προβλημάτων. Είναι τόσο μέρος της φιλοσοφίας όσο και η γλώσσα.

Τα Αρχαία Ελληνικά είναι χρήσιμα για να μάθεις την συνέχεια και τις βάσεις της γλώσσας, αλλά δεν έχουν άλλη χρήση. Εκεί μία βασική διδαχή είναι αρκετή. Και σου μιλάει άνθρωπος που έχει βγάλει 3η δέσμη, δηλαδή ακριβώς αυτά που λες εσύ.

Η πολιτισμική διαφορά που λες είναι απλά διαφορά παιδείας. Και οι Έλληνες την έχουμε χάσει και αυτή. Ο πολιτισμός δεν κληρονομείται. Διδάσκεται.

ΗΛΙΑΣ Τ. (ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ) είπε...

Εννοείται !!!

Sotiris Karoutsos είπε...

Είναι δυνατόν κάπόιοι Εβραίοι(δέν έχει σημασία εάν έχουν ψεύτικα Ελληνικά ονόματα)νά δούν σοβαρά τήν Παιδεία;Μά ποιά παιδεία;Ούτε παιδεία θέλουν αυτοί οι Σιωνιστές ούτε τίποτα.
Ούτε φυσικά νά διδάσκονται τά παιδιά σωστά Αρχαία Ελληνικά, καί όχι μέ τόν τρόπο πού τά διδάσκονταν μέχρι τώρα. Είναι γνωστό ότι οι Η/Υ 4ης γενιάς δέχονται ώς μόνη γλώσσα επικοινωνίας,εκτός από τήν γλώσσα μηχανής(τό 0 καί τό 1) μόνο τά αρχαία Ελληνικά...

Vassilis Perantzakis είπε...

Πέρα από τις συνομωσιολογίες, η πραγματικότητα είναι ζοφερή. Αυτό με τους υπολογιστές "4ης" γενιάς δεν ισχύει. Είναι χοντρή ανοησία. Παρακαλώ μην το επαναλαμβάνουμε...

Vassilis Perantzakis είπε...

Οι υπολογιστές "καταλαβαίνουν" μόνο μία γλώσσα. 01

SteFOS είπε...

@Sotiris Karoutsos Είτε κάνεις σκληρότατο trolling, είτε είσαι ζωντανή απόδειξη της ανάγκης διδασκαλίας πληροφορικής!