Τετάρτη, Ιουνίου 20, 2012

Τι λείπει;

Οι αποφάσεις που λαμβάνουν οι ψηφοφόροι σπάνια είναι λάθος σύμφωνα με τα κριτήρια που έχουν.

Το πρόβλημα είναι στην ενημέρωση ώστε να διαμορφωθούν αυτά τα κριτήρια. Και σε αυτό υπεύθυνα είναι τα κόμματα και τα ΜΜΕ. Όχι οι πολίτες. Η δική τους ευθύνη σταματάει στο πόσο ψάχνουν σύμφωνα με τα δικά τους ενδιαφέροντα.

Είναι λοιπόν θέμα όσων ανακατεύονται με την πολιτική να φροντίσουν να ενημερώσουν τους πολίτες όσο καλύτερα γίνεται. Υπάρχουν τρόποι να γίνει και χωρίς πολλά χρήματα, αρκεί να υπάρχει χρόνος και θέληση.

Εμείς οι Πειρατές ξεκινάμε εκστρατεία ενημέρωσης σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και σύντομα θα μας βρίσκετε παντού για να μας ρωτήσετε, να συμμετέχετε και να διαμορφώσουμε μαζί το πολιτικό σκηνικό του αύριο με ενημερωμένους πολίτες.

2 σχόλια:

Symeon Papadopoulos είπε...

Στην περίπτωση των Πειρατών, νομίζω ότι θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη η θεωρία της διάχυσης καινοτομίας (diffusion of innovation). Ως νέο κόμμα, οι Πειρατές έχουν να αντιμετωπίσουν το γνωστό πρόβλημα της "διάσχισης του χάσματος" (crossing the chasm) [1], δηλαδή της επέκτασης της αποδοχής τους από μία μιρκή ομάδα πρωτοπόρων (innovators) και πρώιμων αποδεκτών (early adopters) σε μια ευρύτερη πλειοψηφία (pragmatists) της κοινωνίας.
Η σύγχρονη θεωρία marketing προτείνει τη σύνταξη κατάλληλων πλάνων "προώθησης" της καινούριας ιδέας (Κόμμα Πειρατών στην περίπτωσή μας) για κάθε ομάδα της κοινωνίας, δηλαδή αν υποθέσουμε ότι έχετε κατακτήσει το κομμάτι των πρωτοπόρων (χάρη στη διαδικτυακή σας παρουσία κυρίως), τώρα θα πρέπει να στοχεύσετε στο κομμάτι των early adopters, πιθανόν κάνοντας χρήση και εργαλείων προώθησης εκτός διαδικτύου.
Με το παρόν εκλογικό σύστημα, στην περίπτωση που ένα κόμμα εμφανίζεται να είναι πολύ χαμηλά σε προτιμήσεις (πολύ κάτω του 3%), αυτό καθίσταται ακόμα πιο δύσκολο, καθώς η επερχόμενη μη είσοδός του στη βουλή θεωρείται ως αντικίνητρο από πολλούς για την ψήφο τους (που όπως είδαμε έβλαψε τους Πειρατές στη δεύτερη αναμέτρηση).
Μια ενδεχομένως καλή ιδέα για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος από την κοινή γνώμη είναι η συνεχής παρακολούθηση (από ομάδες εργασίας Πειρατών) δεδομένων που δημοσιεύονται από δημόσιους φορείς (π.χ. δεδομένα Διαύγεια, στατιστικά ΥΠΟΙΚ, κλπ.) και η ανάρτηση στοχευμένων αναλύσεων που θα καταδεικνύουν την ελλιπή διαχείριση εκ μέρους των κυβερνώντων, κάτι σαν διαδικτυακή αντιπολίτευση (αν και νομίζω ότι είχε πάρει το μάτι μου κάτι σχετικό σε παλιότερό σου άρθρο), αλλά και την διατύπωση ρεαλιστικών αντι-προτάσεων (πέρα από τις βασικές θέσεις που αφορούν στη διαφάνεια και την προστασία της ιδιωτικότητας της επικοινωνίας).
Αλλά η αλήθεια είναι, για να είμαστε ρεαλιστές, ότι ξεκινώντας με ~20,000 (πιστούς θέλω να πιστεύω) ψηφοφόρους, ο στόχος των ~260,000-300,000 για την είσοδο στη Βουλή, φαντάζει ακόμα μακρινός και θα χρειαστεί μεγάλη υπομονή και επιμονή.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Crossing_the_Chasm

Antonis Triantafyllakis είπε...

Ωραίος ο Συμεών! Πολύ ενδιαφέρουσες οι γνώσεις που μοιράζεσαι και η ιδέα σου για πρακτική! Θα ήθελες να μοιραστείς αυτή την ιδέα και στο forum κάνοντας και πρόταση για σχετική ομάδα εργασίας; Σύμφωνα πάντως με τελευταίες έρευνες, η "κρίσιμη μάζα" που απαιτείται για να αρχίσει η ραγδαία διάχυση μιάς ιδέας, είναι μόλις 10% του εκάστοτε συνόλου (/στόχου;), οπότε αν οι ~20000 ψηφοφόροι είναι όντως αρκετά "πιστοί" ώστε να κάνουν και διάδοση της πληροφορίας, πάμε καλά ;)