Πέμπτη, Αυγούστου 14, 2008

Η λογική του πλαφόν: Δεν υπάρχει.

"Εκθέτει την κυβέρνηση το πλαφόν" γράφουν ΤΑ ΝΕΑ.
"Ομολογία κλοπής ως 14 λεπτά στη βενζίνη!" γράφουν από κάτω ΤΑ ΝΕΑ.
"Κατόπιν εορτής προστασία στους καταναλωτές" συνεχίζουν ΤΑ ΝΕΑ.

Μάλιστα... Δηλαδή θα έπρεπε το πλαφόν να μπει ή νωρίτερα, την στιγμή πχ που ανέβαινε το πετρέλαιο και δεν υπήρχε στην ουσία πρόβλημα αισχροκέρδειας, ή να μην μπει καθόλου για να μην... φανεί το πρόβλημα!!!

Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την περίεργη λογική. Πλαφόν στις τιμές μπαίνουν όταν παρατηρηθεί αισχροκέρδεια υποτίθεται. Όταν με 30 δολάρια το βαρέλι, η βενζίνη έχει 70 λεπτά (2002), με 140 δολάρια (2008) πόσο πρέπει να έχει; Προσέξτε. Αν βάλετε μέσα και την διαφορά ευρώ / δολαρίου για τις συγκεκριμένες χρονιές θα δείτε ότι η αύξηση του πετρελαίου είναι γύρω στο 200%. Οπότε μία τιμή 1.30 στο πετρέλαιο είναι λογική. Μέχρι εκείνη την στιγμή που ανεβαίνει το πετρέλαιο όμως τι πλαφόν να βάλεις; Δεν ελέγχουμε τις τιμές πετρελαίου... του παραγώγου ελέγχουμε με το πλαφόν. Εκτός να θέλουν να πιέσει η Ελλάδα τον... ΟΠΕΚ (να γελάσουν όλοι μαζί).

Όταν λοιπόν αρχίσει η κάθοδος της τιμής του πετρελαίου και δούμε ότι δεν κατεβαίνει αντίστοιχα η βενζίνη τότε υπάρχει πρόβλημα. Όχι πριν. Όταν λοιπόν αρχίζει και φωνάζει ο κόσμος (που συνεχίζει και αγοράζει βενζίνη για να πάει την βόλτα του) η κυβέρνηση πρέπει να κάνει κάτι για να βοηθήσει ή όχι;

Εγώ θεωρώ ότι είναι λάθος η επιβολή πλαφόν. Γιατί; Γιατί η αγορά εφησυχάζει... μένει στην υψηλότερη τιμή που επιτρέπει το πλαφόν και οι πολίτες δεν συνειδητοποιούν ότι συνεχίζουν να τους κλέβουν αλλά αυτή τη φορά νόμιμα.

Η σωστή αντίδραση θα ήταν να σταματήσουν οι οδηγοί να αγοράζουν βενζίνη για να πάνε την βόλτα τους, να περιορίσουν τις μεταφορές τους στα απολύτως αναγκαία μέχρι να πάρουν είδηση όσοι κερδοσκοπούν στην αλυσίδα της αγοράς (Βενζινοπώλες-Βυτιοφορείς-Εταιρίες) ότι ο κόσμος δεν δέχεται κοροϊδία, μιας και όλοι τα ρίχνουν στον από πίσω τους και ο πίσω στον μπροστινό, και να χαμηλώσουν τις τιμές.

Όμως στην Ελλάδα θέλουμε τον μπαμπούλα να είναι από πάνω μας και να μας λέει "θα κάνεις αυτό" και "μη τζιζζζζ μην κάνεις εκείνο". Ε ο μπαμπούλας εδώ λέγετε πλαφόν. Φάτε το...

2 σχόλια:

Demelene είπε...

Βασίλη ανεξαρτήτως πλαφόν που και εγώ τα θεωρώ @@, να σου επισημάνω ότι το πρόβλημα του να πέφτει το βαρέλι αλλά να μην πέφτει η βενζίνη σε αντίθεση με την άνοδο δεν είναι σε αν αλλά είναι μια πραγματικότητα.

Δεν οδηγείς και ίσως να μην το καταλαβαίνεις αλλά εγώ από το 2004 που έχω αυτοκίνητο ξέρω ότι όποτε ανεβαίνει το βαρέλι ανεβαίνει και στα πρατήρια και αν είναι χειμώνας και το πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά όταν έπεφτε έστω και λίγο δεν έπεφτε αντιστοίχως στα πρατήρια.

Αν ανεβαίνει λίγο ή πολύ δεν πρέπει να κατεβαίνει και αντιστοίχως? Ε δεν γίνεται έτσι φίλε.Μόνο ανεβαίνει και να με θυμηθείς αν επαληθευτούν φήμες που θέλουν το βαρέλι μετά τα 200 να πέφτει κάτω από 100.

Ξέρεις και ποιο ειναι το πιο γελοίο? Ότι ανέβαινε 10% το βαρέλι ανέβαινε στα πρατήρια 10%. Έπεφτε 10% στα πρατήρια έπεφτε 2-3%. Ξανανέβαινε 10% το βαρέλι αλλά εδώ η τιμή δεν πήγαινε στην προηγούμεν απλά ξαναανέβαινε 10%.

Τα ποσοστά ενδεικτικά έτσι.

Vassilis είπε...

Μα το ότι δεν οδηγώ δεν σημαίνει ότι δεν είμαι καταναλωτής άλλων προϊόντων. Όπως το... πλαφόν στο γάλα δεν θα είχε νόημα δεν έχει και στην βενζίνη.

Τώρα για το πως ανεβαίνουν και πως κατεβαίνουν οι τιμές στα βενζινάδικα το ξέρουμε. Η άνοδος περνάει σχεδόν αμέσως ενώ η πτώση αργεί. Και καλά να έχεις αγοράσει ακριβά μία-δύο δεξαμενές μία μέρα πριν πέσει το πετρέλαιο... μέχρι να την αδειάσεις δεν μπορείς να πουλάς με χασούρα.

Εδώ όμως πάλι χρειάζεται ο μπαμπούλας. Μα όταν στην Ελληνική αγορά δεν έχουμε μάθει πως να συμπεριφερόμαστε ως καταναλωτές, ότι και να κάνει ο μπαμπούλας δεν θα δουλέψει. Προχθές πχ πέρασα με έναν φίλο από βενζινάδικο που είχε 1.31 την βενζίνη και το επόμενο (της ίδιας εταιρίας) το είχε 1.189!!! Πως γίνεται; Τι πρέπει να κάνει το κράτος δηλαδή σε αυτόν τον βενζινά; Να έχει 10000 ελεγκτές μόνο για τα βενζινάδικα; Δεν γίνεται...